13.05.2022
Математика. Урок 115
Тема. Розв’язування задач за допомогою відрізків
Тринадцяте травня
Дистанційна робота
№ 494
Друге число на 8
більше, ніж перше. Третє число у 3 рази більше, ніж перше. Сума трьох чисел —
38. Знайди кожне число.
№ 495
У першій пачці на 3
тістечка більше, ніж у другій. У третій пачці — у 2 рази менше тістечок, ніж у
другій. Скільки тістечок у кожній пачці, якщо всього їх 28?
№ 496.
Три конструктори
містять загалом 73 деталі. У першому конструкторі на 7 деталей менше, ніж у
другому. У третьому конструкторі — у 2 рази більше деталей, ніж у другому.
Скільки деталей у другому і скільки — у третьому конструкторі?
№ 497.
На 3 тарілки
розклали 66 полуниць. На третій тарілці лежить на 9 полуниць менше, ніж на
другій. На другій тарілці — у 3 рази менше полуниць, ніж на першій. Скільки
полуниць на кожній тарілці?
№ 498.
Кіт Сірко легший за
песика Бровка на 15 кг. А пес Бровко у 4 рази важчий, ніж кіт Сірко. Скільки
важить пес Бровко?
№ 499. Відро містить у 5 разів більше
води, ніж чайник, а чайник — на 8 л води менше, ніж відро. Скільки літрів води
містить відро?
Я досліджую світ
Урок за посиланням:
https://svitdovkola.org/4/lessons/32.4
Мистецтво
Тема.
Небачене мистецтво
Коли дивишся на деякі картини, виникає безліч запитань.
Полотна спонукають розмірковувати і фантазувати. Саме такі ми розглянемо
сьогодні.
Роздивіться картини іспанського художника та скульптора
Жуана Міро – представника абстрактного мистецтва. Твори здаються дуже простими,
навіть дитячими, але це тільки на перший погляд.
Абстракціонізм (або безпредметне мистецтво) – художній напрям, у якому
митці створюють композицію за допомогою геометричних фігур, ліній, кольорових
плям.
Поет і художник
Фігура і собака при сонячному світлі. 1949 р.
Які фігури ти розпізнав? Придумай свої назви до картин.
Химерні фігури з
картин Жуана Міро так і просяться до гри, руху.
Придумай, куди б ти
міг їх поселити? Може в сад чи в будиночок? Спробуй намалювати їм своє
оточення. А щоб веселіше малювалося, зроби це під музичний супровід.
Послухай «Сонату для віолончелі та
фортепіано» (1914 р.) австрійського композитора і диригента Антона фон Вебера.
Здається, саме така музика може звучати на картинах Ж. Міро.
Тема. Повторення вивченого про речення.
Тринадцяте травня
Дистанційна робота
Вправа 1, с. 117
Установи зв’язок між
словами в реченні :
На подвір’ї весело
цвірінькали сіренькі горобці.
Вправа 2, с. 117
Склади
чотири речення з
однорідними членами за
схемами
і , і , , ,
Вправа 3, с. 117
Утвори
складне речення Підкресли головні члени речення
Довідка. Настала весна. Дзюрчать струмки. Розпустилися первоцвіти. Вони приваблюють
комах.
Читаємо для себе
ПЕППІ ОСЕЛЯЄТЬСЯ У
ВІЛЛІ "ХОВАНКА"
На околиці
малесенького містечка в старий, занедбаний садок, у садку стоїть старий
будиночок, а в ньому мешкає Пеппі Довгапанчоха. Їй дев'ять років, і мешкає вона
там сама-самісінька. Нема в неї ані мами, ані тата. І, власне, це й добре, бо
ніхто їй не каже йти спати саме тоді, коли в найбільшому розпалі гра, і ніхто
не силує пити риб'ячий жир, коли хочеться з'їсти цукерок.
Колись у Пеппі був
тато, і вона його страх як любила, і мама, звичайно, теж була, але так давно,
що Пеппі не пам'ятає її. Мама померла ще тоді, як Пеппі була маленька, лежала в
колисці й так верещала, що ніхто не міг витримати того вереску. Пеппі гадає, що
її мама тепер на небі й дивиться на свою доню крізь дірочку. Тому вона часто
махає мамі рукою і каже:
— Не бійся! Я не
пропаду!
Тата свого Пеппі ще
не забула. Він був капітаном і плавав по широкому морі. Пеппі теж плавала разом
з ним, аж поки одного разу під час бурі велика хвиля забрала його з палуби, і
він зник. Але Пеппі була впевнена, що колись він повернеться. Вона не вірила,
що тато втонув. Вона вважала, що він поплив на острів, де живе повно негрів,
став їхнім королем і тепер ходить собі серед них із золотою короною на голові.
— Моя мама — ангел,
а мій тато — негритянський король! Не всі діти мають таких гарних батьків, —
любила похвалитися Пеппі. — А тільки-но мій тато збудує корабель, він припливе
по мене, і я стану негритянською принцесою. Гей-гоп, ото буде життя!
Тато купив цей
будиночок у садку дуже давно. Він хотів оселитися тут із Пеппі, коли вже
постаріється і не зможе більше плавати. Та сталося лихо, його забрала хвиля і,
щоб дочекатись, поки він повернеться, Пеппі подалася просто додому, до вілли
"Хованка". Так звався цей будиночок у садку. Він чекав на Пеппі —
прибраний, умебльований. Одного теплого літнього вечора Пеппі попрощалася з
матросами на татовому кораблі. Всі вони дуже любили її, і Пеппі також їх дуже
любила.
— Бувайте, хлопці!
— сказала Пеппі і всіх по черзі поцілувала в чоло. — Не бійтеся за мене. Я не
пропаду.
З корабля вона
взяла дві речі: мавпеня, що звалося паном Нільсоном — його Пеппі подарував
тато, — і велику торбу, повну золотих монет. Матроси стояли біля поруччя й
дивилися вслід Пеппі, поки її було видно. А вона йшла, не озираючись, і несла
під пахвою пана Нільсона, а в руці — торбу.
— Дивна дитина! —
сказав один матрос, коли Пеппі зникла вдалині, і втер сльозу.
Він казав правду.
Пеппі була дуже дивна дитина. А найдивніше в неї те, що вона була напрочуд
дужа. Така неймовірно дужа, що жоден поліцай на світі не зрівнявся б із нею
силою. Вона могла б підняти навіть коня, якби захотіла. І Пеппі таки підіймала
коня. Вона мала власного коня — купила його за одну з своїх золотих монет того самого
дня, як прибула додому, до вілли "Хованка", їй завжди хотілося мати
коня. І от тепер він оселився в неї на веранді. Та коли, бувало, Пеппі
розташовувалась там випити після обіду кави, то безцеремонне виносила коня в
садок.
Поряд із віллою
"Хованка" був інший садок та інший будинок. Там жили тато, мама і
двоє гарненьких дітей — хлопчик і дівчинка. Хлопчика звали Томмі, а дівчинку —
Анніка. Обоє вони були дуже чемні, гарно виховані й слухняні. Томмі ніколи не
кусав нігтів і завжди робив те, що загадувала мама. Анніка не вередувала, коли
їй чогось не давали, і завжди була, мов лялька, у своїх гарно випрасуваних
ситцевих сукенках, яких ніколи не бруднила. Томмі й Анніка мирно гралися в
своєму садку, але часто їм хотілося мати якихось друзів, і тоді, коли Пеппі
плавала з татом по морях, вони інколи вилазили на огорожу, що відділяла їхню
садибу від вілли "Хованка", й казали:
— Як погано, що в
цьому будинку ніхто не живе. Хай би тут оселилася якась родина з дітьми!
Того лагідного
надвечір'я, коли Пеппі вперше переступила поріг вілли "Хованка",
Томмі й Анніки не було вдома. Вони поїхали на тиждень до своєї бабусі, а тому й
гадки не мали, що в сусідньому будинку хтось оселився. Навіть коли вони,
повернувшись додому, стояли біля своєї хвіртки й дивилися на вулицю, то все ще
не знали, що тепер у них так близько з'явилась товаришка і їм буде з ким
гратися. Вони стояли, розмірковуючи, який їм сьогодні випаде день: чи приємний,
коли є чим розважитись, чи нудний, коли ніщо не спадає на думку, аж тут раптом
відчинилася хвіртка з вілли "Хованка" і з неї вийшла чудна дівчинка.
Томмі й Анніка зроду такої не бачили. Це вийшла на ранкову прогулянку Пеппі
Довгапанчоха.
Ось який вона мала
вигляд: морквяного кольору волосся, заплетене в дві цупкі кіски, що стирчали,
мов палички, ніс картоплинкою, весь поцяткований ластовинням, великий рот із
білими здоровими зубами. А вбрана вона була просто-таки химерно. Пеппі сама
пошила собі сукенку. Сукенка мала бути блакитною, та блакитної матерії не
вистачило, тому Пеппі в кількох місцях подоточувала червоні клапті. На довгі,
худі ноги вона понатягала довгі панчохи — одну руду, Другу чорну, а чорні
черевики були рівно вдвічі довші за її ступні. Ці черевики тато купив дівчинці
на виріст у Південній Америці, і ніяких інших черевиків вона не хотіла носити.
Та найдужче вразило
Томмі й Анніку те, що на плечі в дівчинки сиділо мавпеня. Воно було одягнене в
сині штанці, жовту курточку й білий солом'яний брилик.
Пеппі рушила
вулицею, однією ногою ступаючи по тротуару, а другою — по риштаку. Томмі й Анніка
не зводили з неї очей, поки її було видно. За якийсь час Пеппі повернулася
назад. Тепер вона вже йшла задки — щоб не тратити сили, обертаючись зайвий раз.
Дійшовши до хвіртки Томмі й Анніки, Пеппі стала. Діти мовчки дивилися одне на
одне. Нарешті Томмі спитав:
— Чого ти йдеш
задки?
— Чого я йду задки?
— перепитала Пеппі. — Хіба ми живемо не у вільній державі? Хіба не можна ходити
так, як кому хочеться? А крім того, я тобі скажу, що в Єгипті всі люди так
ходять, і ні для кого це не дивина.
— А звідки ти
знаєш? — спитав Томмі. — Ти ж не була в Єгипті.
— Я не була в
Єгипті? Овва! Затям собі: я була скрізь, об'їздила цілий світ і бачила ще й не
такі дивовижі! Цікаво, щоб ти сказав, коли б я пройшла вулицею на руках, як
ходять усі в Індії!
— Все це ти
набрехала, — сказав Томмі.
Пеппі хвилину
подумала.
— Так, набрехала, —
сумно сказала вона.
— Брехати негарно,
— мовила Анніка, що нарешті зважилась розтулити рота.
— Так, брехати дуже
негарно, — погодилась Пеппі ще сумніше. — Але я часом забуваю це, розумієш? Та
чи можна вимагати від дівчинки, в якої мама ангел, а тато — негритянський
король і яка сама ціле своє життя плавала по морях, щоб вона завжди казала
правду? До того ж, — додала Пеппі, і її всіяне ластовинням личко засяяло, —
можу вас запевнити, що в Конго нема жодної людини, яка б казала правду. Там
тільки те й роблять, що брешуть. Починають о сьомій ранку і так аж до заходу
сонця. Тож коли я, бува, ненароком збрешу, вибачте мені, бо я надто довго жила
в Конго. Але ж ми однаково можемо бути друзями, га?
— Певне! — сказав
Томмі і раптом відчув, що сьогодні їм не буде нудно.
— Чому б вам не
поснідати в мене? — запитала Пеппі.
— О, а й справді, —
зрадів Томмі, — чому б нам не поснідати в тебе? Ходімо!
— Авжеж, — мовила
Анніка. — Ходімо, швиденько!
— Але спершу треба
відрекомендувати вас панові Нільсону, — сказала Пеппі.
Мавпа зняла брилика
й чемно вклонилася. Діти поминули хвіртку, що ледве трималася на завісах, і
рушили стежечкою, посипаною жорствою та обсадженою старими, замшілими деревами,
— мабуть, по них добре було лазити, — до вілли "Хованка" й піднялися
на веранду. Там стояв кінь і їв овес із супової миски.
— Отакої! Чого це
кінь стоїть на веранді? — здивувався Томмі. Він досі знав, що коні стоять у
стайні.
— Та бачиш, —
заклопотано сказала Пеппі, — в кухні він тільки заважав, а в вітальні йому не
подобається.
Томмі й Анніка
поплескали коня по спині й зайшли до будинку. Там була і кухня, і вітальня, і
спальня. Але, видно, Пеппі цього тижня забула, що в п'ятницю треба прибрати
дім. Томмі й Анніка сторожко озиралися навколо: може, десь у кутку сидить
негритянський король? Бо вони ще зроду не бачили негритянського короля. Проте
ніде не видно було ні батька, ні матері Пеппі. І Анніка несміливо запитала:
— Ти тут живеш
зовсім сама?
— Звісно, ні! —
сказала Пеппі. — Пан Нільсон і кінь також живуть зі мною.
— А твої тато й
мама хіба не живуть тут?
— Ні, більше ніхто
не живе, — радісно сказала Пеппі.
— А хто ж тобі
каже, коли ввечері йти спати і все інше? — запитала Анніка.
— Я сама, — відповіла
Пеппі. — Спершу кажу лагідно, а коли не послухаю, кажу ще раз суворіше, а вже
як і тоді не хочу слухатись, то даю собі ляпаса, розумієте?
Томмі й Анніка не
дуже її зрозуміли, але подумали, що це, мабуть, добрий спосіб. Тим часом вони
зайшли до кухні, і Пеппі сказала:
— Наколотим
тіста-іста, спечемо млинця-линця на сніданок-данок-анок.
Тоді взяла троє
яєць і підкинула їх високо вгору. Одне впало їй на голову, розбилося так, що
жовтком залило очі. Але решту двоє вона таки спіймала в каструлю, де вони й
потовклися.
— Я не раз чула, що
жовток корисний для волосся, — мовила Пеппі, витираючись. — Ось побачите, як у
мене почне рости волосся, аж тріщатиме. До речі, в Бразілії ніхто не вийде на
вулицю, поки не намастить жовтком волосся. Зате там немає лисих. Правда, був
колись один дід, що їв яйця замість мастити ними голову. І він таки справді
полисів. Коли він виходив на вулицю, там зчинявся такий переполох, що
доводилось викликати поліцію.
Розповідаючи про
це, Пеппі спритно вибрала пальцями шкаралущу з каструлі. Тоді взяла щітку, що
висіла на стіні, й заходилася колотити тісто так завзято, що аж бризки
розліталися навкруги. Врешті вона вилила те, що лишилося, на сковороду. Коли
млинець підпікся з одного боку, Пеппі підкинула його до стелі, він перевернувся
в повітрі й знов упав у сковороду. А як млинець зовсім спікся, Пеппі кинула
його через усю кухню просто в тарілку, що стояла на столі.
— Їжте! — гукнула
вона. — Швидше їжте, поки млинець гарячий!
Томмі й Анніка
взялися до млинця. Він їм дуже смакував.
Після сніданку
Пеппі запросила їх до вітальні.
Там не було ніяких
меблів, крім величезного комода з безліччю шухляд. Пеппі повідчиняла шухляди й
почала показувати Томмі й Анніці свої скарби. Там були яєчка рідкісних птахів,
незвичайні мушлі й камінці, гарні різьблені коробочки, чудові срібні люстерка,
разки перлин і багато інших речей, що їх Пеппі з батьком накупували, поки
їздили по світі... Пеппі дала своїм новим друзям подарунки на згадку. Томмі
одержав кинджал з руків'ям, оздобленим перламутром, а Анніка — різьблену
коробочку. В коробочці був перстень із зеленим камінцем.
— Тепер ідіть уже
додому, — сказала Пеппі. — Щоб завтра могли знов прийти. Бо як ви не підете
звідси, то не зможете прийти сюди. А шкода, якби ви не прийшли.
Томмі й Анніка
погодилися з нею і рушили додому. Вони поминули коня, що з'їв уже весь свій
овес, і вийшли на вулицю крізь хвіртку вілли "Хованка". Пан Нільсон
махав їм услід бриликом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий