среда, 10 февраля 2021 г.

 11.02.2021

Українська мова

Тема. Числівники, які відповідають на питання котрий? . Вірш "Паротяг"

Досліджуємо медіа. Взаємодіємо усно.

Перегляд відео 



-          Переглянь відео і порахуй потяги? Скільки їх?

-          Що перевозили в першому вагоні?

-          У котрому вагоні везли колоди?

-          У котрому вагоні спали коти?

-          У котрому перевозили молоко? 

Активізуємо минулий досвід і знання дітей.

-          Чи їздив ти коли-небудь у поїзді?

-          Які почуття виникали у тебе під час подорожі? Чи                                              сподобалась тобі ця мандрівка?

Уяви, що ти їдеш у потязі. Який вагон обереш — перший, другий, третій? Чому?

Працюємо з підручником. Читаємо правило с. 35

Досліджуємо мовлення.

Працюємо з підручником, ст. 35, завдання 1.

-          Прочитаємо слова. Запишіть числівники парами за зразком.

Робота зі словом поїзд

-          лексичне значення

-          звуко-буквений аналіз

-          форма слова

-          будова слова, спільнокореневі слова

-          синоніми до слова

Перевір себе: Споріднені слова: їздити, поїздка, поїздочка, поїздовий.

Синоніми: потяг, паротяг, паровоз, експрес.

Працюємо в робочому зошиті.

 Завдання 1, ст. 20 

 Працюємо з літературним твором. Тема і головна думка. Художні засоби. Порівнюємо вірш і малюнок.

-            Передбачення змісту за назвою та малюнком

o   Чому це вірш? Хто його автор?

o   Де відбуваються події ?

o   Чому ви так вирішили?

Слухання вірша


o   Які ваші враження від вірша?

o   Що ви відчували, коли слухали вірш? На що   звернули увагу?

o   Чи хотіли б ви проїхатись на такому                                     паротязі?

o   Які слова для вас незрозумілі ?

Читаємо вірш самостійно

Формуємо навички свідомого читання. Порівнюємо       вірш і малюнок. Аналізуємо художні засоби.

Повторне читання вірша.

Завдання:  знайти уривки із вірша, що                                                  відповідають змісту малюнка і зображеним на ньому героям і зачитати 

o   Що є в вірші, чого немає на малюнку?

o   Що не відповідає змісту вірша?

-          Які художні засоби є у вірші?

Стіна слів : художні засоби

o   Порівняння

o   Переносне значення слів

o   Слова-ознаки, що описують предмет (епітети)

-          Що сказав у вірші про паротяг автор, які смачні                                   словосполучення ви знайшли?

-          Знайдіть слова, що вжиті в переносному значенні

Досліджуємо зміст вірша ставимо питання автору ( 1 -2).

Друкований зошит, с 20, завдання 2  

Домашнє завдання на вибір 

-          Завдання під віршем, ст. 36 у підручнику             " Письмо для себе"

завдання 3, ст.20 , у робочому зошиті.

Я досліджую світ. Урок 1

Подорожуємо Полтавою.

Сьогодні ми помандруємо до Полтави та дізнаємося, чим славиться це місто.

Вправа “Читання з позначками” 

Прочитайте цікаві факти про Полтаву. Під час читання робіть позначки:

 — відома інформація;

 — інформація нова для мене;

 — інформація здивувала;

 — хочу більше дізнатися про це.

На території сучасної Полтави люди мешкали ще 15 тисяч років тому. Про це свідчать археологічні дослідження. У 5-4 столітті до нашої ери тут проживали скіфи. А у 8-7 столітті — слов'янські племена сіверян.

• Уперше Лтава згадується в Іпатієвському літописі 1173 року, коли сіверський князь Ігор Святославович, розгромивши війська половецьких ханів, переїхав Ворсклу поблизу Лтави. В інших літописах того часу Полтаву називають ще Олтавою.

• У документах 17 століття Полтаву називали “селітряною” державою. На околицях міста розташовувались “буди” — підприємства, що виробляли селітру.

• Полтавська область за площею більша за такі країни, як Словенія, Кувейт, Ліван, Ізраїль, Панама.

• Відстань від обласного центру Полтави до столиці м. Києва складає 333 км. Протяжність області із заходу на схід — 254 км.


·         Чи була серед фактів інформація, яку ви вже знали?

·         Які факти були для вас новими?

·         Про що захотіли більше дізнатися? Чому?

·         Обчисліть, на скільки відстань від Полтави до Києва довша, ніж протяжність

 області із заходу на схід.

Перегляд відео “День Полтави: екскурсоводка розповіла про цікавинки міста”.

·         

Що нового ви дізналися про Полтаву?

·         Яка інформація вразила / здивувала?

Чи захотілося побувати в цьому старовинному місті?

Жевжики вирішили розважитися й пограти у слова. Вони утворювали ланцюжок зі 

слів — назв населених пунктів України. Кожне наступне слово мало починатися з 

останньої літери попереднього. Пограйте з однокласниками та однокласницями в таку саму гру (підр. с. 37, завд. 1).

Запишіть у звичайний зошит назви міст.

Захопившись чудовою грою, жевжики незчулися, як опинилися перед Полтавським

драматичним театром імені Миколи Гоголя. Афіша на будівлі заінтригувала їх.

Сформулюйте і запишіть запитання за змістом афіші (підр. с. 37, завд. 2).

Поставте запитання однокласнику / однокласниці та послухайте відповідь.

Кого ще з персонажів казки ви хотіли б зобразити на афіші?

Театральна математика

Группа школярів прийшла до Полтавського драматичного театру на виставу “Спляча

 красуня”. У них є 9 квитків по 30 грн і декілька квитків по 40 грн. Скільки квитків по  40 грн мають школярі, якщо за всі квитки вони заплатили 390 грн?

Скільки школярів прийшло на виставу?


Онлайн - вправа "Пригадай"

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema6/lessons/11/media1

Слухання аудіоказки Шарля Перро “Кіт у чоботях”

 

Послухайте уважно казку. Поміркуйте, у яких випадках мистецтво слова стало 

у пригоді головному персонажу.

Онлайн - вправа "Вірю - не вірю"

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema6/lessons/11/media2

Я досліджую світ. Урок 2

Тема. Шукаємо слова-невидимки.

Сьогодні ми поговоримо про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації. Дізнаємося про історію виникнення реклами і про те, як вона може вплинути на рішення й поведінку людини.

Реклама — це поширення відомостей про товари, послуги, щоб привернути увагу покупців або споживачів.

Прочитайте цікаві факти про історію виникнення реклами Під час читання робіть позначки:

 — відома інформація;

 — інформація нова для мене;

 — інформація здивувала;

 — хочу більше дізнатися про це.

Перші рекламні повідомлення з’явилися в Старо-давньому Єгипті. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, міцне здоров’я та інші якості невільника, щоб швидше знайшовся покупець.

• Перші “рекламісти” з’явилися пізніше — в епоху Стародавньої Греції. Уже тоді міськими вулицями і площами ходили глашатаї, які закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою.

• Перші рекламні оголошення з’явилися у Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж домашньої худоби та різних товарів.

• З винаходом друкарського верстата розпочався новий період у розвитку реклами. Вважається, що першу офіційну рекламу випустила лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней.

  • Чи були якісь із фактів вам уже відомі?
  • Яка інформація була для вас новою?
  • Яка інформація вас здивувала / зацікавила?
  • Про що захотіли дізнатися більше?
  • Перегляд відео “Історія реклами”

  • Що нового ви дізналися про виникнення реклами?
  • Прочитайте казку
Усе літо працював Зайчик на своєму городі. Він дбайливо вирощував моркву і капусту. А восени сіренький зібрав щедрий урожай. Моркви і капусти було дуже багато. Вирішив він продати частину овочів. Намалював морквинки і капустинки на дощечках, написав свою адресу і розвісив їх у різних куточках лісу. А ще Зайчик подарував Сороці-білобоці кілька блискіток і попросив розповісти про свій товар у сусідньому лісі.
Тепер звірята купують овочі в Зайчика, захоплюються його мудрістю й дякують.

  • ·         Як ви вважаєте, чи правильно зробив Зайчик?

    ·         Чи можна сказати, що Зайчик створив рекламу свого товару? Чому?

    ·         Хто допоміг йому продати морквинки і капустинки?

    ·         Якою ви уявляєте Зайчикову рекламу? Намалюйте її.

                                                                   Види реклами:

                                                                            Λ

                                  корисна реклама                        шкідлива реклама       
  Доповніть схему. Наведіть приклади реклами товарів, які не лише некорисні, а й навіть  шкідливі для здоров’я.

·         А для чого ж тоді рекламують шкідливі товари?

·         Які продукти не потребують реклами?

Отже, треба бути уважними й критично ставитися до реклами.   
Домашнє завдання:
Створити рекламу або улюбленого мультфільма, або гри, або предмета тощо. Надіслати фото.     


Мистецтво "Керамічні історії"

Опішнянська кераміка —  традиційна українська кераміка із смт. Опішні на Полтавщині, одного з найбільших осередків гончарства в Україні.

Ця  кераміка  дуже  давня:   археологічні   знахідки   на   околицях   Опішні   свідчать   про те, що територія селища була заселена ще в добу неоліту. Саме тоді керамічний посуд набував поширення.

Сучасні опішнянські майстри зберегли багате різноманіття форм керамічних виробів, а поряд із традиційними національними з’явилися й нові — вази, декоративні блюда тощо.

·      Який посуд вам подобається більше — фаянсовий чи керамічний? Чому?

·      Чим відрізняється фаянсовий і керамічний посуд? Формою? Забарвленням? Тим, як зберігає тепло?

·      Коли краще використовувати фаянсовий посуд, а коли — керамічний? Чому?

·      Чи можна за формою посуду сказати, що з нього зазвичай їдять?

·      Яка  назва   традиційного   українського   посуду?   Чи   використовуємо   ми   його у повсякденні? Коли саме?

Розгляньте глиняні вироби та елементи опішнянського розпису 



·      Чим незвичайні ці вироби майстрів української кераміки?

·      Хто їх персонажі?

·      Що вам особливо сподобалося?

·      Як упізнати опішнянську кераміку? Чим вона особлива?

Послухайте українську народну пісню-небилицю “ Танцювала риба з раком” (обробка Світлани Садовенко).

Небилиця — те, чого немає в дійсності; неправда, вигадка, нісенітниця. Невелике оповідання чи вірш розважального змісту, комізм якого будується на каламбурі.



Танцювала риба з раком,

А петрушка з пастернаком,

 А цибуля з часником,

А дівчина з козаком!

Цибуля дивується,

Як хороше танцюється.

 

Ходить гарбуз по городу —

Питається свого роду:

  Ой чи живі, чи здорові,

  Всі родичі гарбузові,

Обізвалась жовта диня:

  Ой я твоя господиня;

  Обізвались огірочки:

  А ми твої сини й дочки!

 

Обізвались буряки,

Гарбузові свояки:

  Усі живі і здорові,

   Всі родичі гарбузові!



Домашнє завдання на вибір:

1 вивчити і заспівати пісню

2 Намалювати посуд з опішнянським орнаментом

Для зразка фото:


















Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Літня публікація 4 Списування Весна Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах буди...