четверг, 18 февраля 2021 г.

 18. 02. 2021 р.

Українська мова

Авторська казка «Тоніно, якого ніхто не бачив» (За Джанні Родарі)

Дискутуємо. 

   Чи відчував/відчувала ти коли-небудь, що тебе  не помічають?

  Тобі було добре чи погано? Чому?

Працюємо з підручником ст. 40

-          Хто такий Тоніно? Як ви думаєте, яким був Тоніно? Чому його ніхто не бачив?

- Чи було для нього це добре?

Читання першої частини казки вчителем назагал.

-          Про що ти дізнався/дізналась? Яким був Тоніно?

-          Яка проблема порушується в казці?

-         Як ти гадаєш, що буде далі?

Читаємо по частинах до кінця, звертаємо увагу на назви частин.

Визначаємо тему і головну думку оповідання.

-   Про що йде мова в оповіданні?

Чого навчає нас оповідання?

Взаємодіємо усно. Відповідаємо на запитання.

Три чому?

-          Чому Тоніно хотів стати невидимим?

-          Чому дідусь відчував себе невидимим?

Чому Тоніно подякував дідусеві?

Мислю критично.

-          Яка проблема порушується в казці?

-          Що значить бути «невидимою людиною» у реальному житті?

Чи помічаєш ти «невидимих» людей?


Резюмуємо.

-          Хто головний персонаж?

-          Що він хотів?

-          Які вчинки він здійснював?

-          Яка була проблема?

-          Як вирішилась проблема?

-          Чим закінчилась історія?

Як ти гадаєш, чи сподобалось Тоніно бути    невидимим? Поясни чому ти так вирішив?

Досліджуємо мовлення. Аналізуємо.

Працюємо в друкованому зошиті, с 22, завдання 2.

-          Знову робота для супергероїв! Допоможіть їх  домашнім улюбленцям у перетворенні слів.

Використайте свої суперздібності - перетворювати.

-          Встановимо причину і наслідок дій Тоніно. (Скористаємося досвідом, отриманим на минулому уроці. )

-          Прочитай речення. Що є причиною? А що  наслідком дій?

-          Допиши займенники, щоб уникнути повторень в реченнях.

-          Запиши речення у схему.

Домашнє завдання:

С 43 підручника, три нижні крапочки - завдання. С. 40 - 43 ,читати виразно , записати голосове повідомлення з виразним читанням уривка. 


Я досліджую світ. Урок 1

Тема Бьординг на власні очі.

“Bird” у перекладі з англійської мови — “птах”. Як ви гадаєте, що ж може означати слово “бьординг”?

Подивіться відео і з’ясуйте, чи правильно ви пояснили значення слова “бьординг”?


  • Що таке бьординг?
  • Що тренує / розвиває цей вид відпочинку?
  • Яка інформація вас зацікавила / здивувала?

Прочитайте цікаві факти про бьординг 

 Під час читання робіть позначки:

 — інформація відома мені;

 — нова для мене інформація;

 — інформація здивувала;

 — хочу більше дізнатися про це.

Бьординг або бьордвотчинг — вид екологічного туризму, спостереження за птахами, модна у світі течія. 

• Виник бьординг 100 років тому в Європі та Америці, ставши своєрідною заміною традиційному полюванню. Адже замість рушниці мисливці озброїлися біноклем і фотокамерою.

 • Хрещеним батьком цього напряму досліджень вважається англійський вчений-орнітолог Роджер Торі Пітерсон.

 • Серед видів відпочинку на природі бьординг на другому місці після риболовлі. 

• Бьординг — це не просто меланхолійне спостереження, а змагання. Хто побачить більше видів птахів протягом року, той і чемпіон. Існує всесвітній турнір “Великий рік”, де враховують птахів, побачених чи сфотографованих упродовж року. Також є турнір “Великий день”, що проводиться в різні пори року.

  • Чи були в тексті вже відомі вам факти?
  • Яка інформація була для вас новою?
  • Яка інформація вас здивувала / зацікавила?
  • Про що захотіли дізнатися більше?
  • Як гадаєте, чому бьординг порівнюють із мисливством?

Як ви гадаєте, чи легко бути бьордером?

Які риси характеру слід мати бьордеру? Запишіть. Позначте ті, які притаманні вам (зош. с. 22, завд. 1).

Для того, щоб стати справжнім бьордером, треба бути дуже уважним і спостережливим. 

Комікс (підр. с. 42-43).

  • Розгляньте комікс. Про який вид туризму йдеться?
  • Що здивувало одного з персонажів коміксу?
  • Яке пояснення він почув на своє запитання?

Улаштуйте випробування “Я — чемпіон із бьордингу!”. Для цього впродовж одного тижня спостерігайте за птахами в довкіллі, фіксуючи результати, роблячи фото. 

Заповніть картку спостережень (зош. с. 22, завд. 2).

По завершенню спостереження оцініть свої успіхи у бьордингу (зош. с. 22, завд. 3).

Я досліджую світ. Урок 2.

Тема "Посварилися - помирилися"

Розгляньте контурну мапу України. Спробуйте передбачити, куди далі полетять жевжики.

Зараз я вас здивую: жевжики побували в місті, яке тричі було… столицею України. Не вірите? Дивіться відео!

Самостійне читання пригоди (підр. с. 44).

  • Чому жевжики посварилися?
  • Як ви гадаєте, що сказав їм дід Оксеник? Інсценізуйте можливий діалог.
  • Як ви розумієте прислів’я, яке є заголовком цієї пригоди? Придумайте свій варіант заголовка.
  • Чи часто ви сваритеся зі своїми друзями? Як доходите згоди?

Вправа “Доповни”.

Доповніть речення (зош. с. 23, завд. 1).

Вправа “Намалюй”.

Намалюйте дружну команду (зош. с. 23, завд. 2).

  • Чи справдилися ваші передбачення щодо майбутньої подорожі жевжиків?
  • До якої області вони прилетіли?

Цього тижня продовжимо подорож Україною — мандруватимемо Рівненською областю.

Робота з контурною мапою.

Знайдіть на контурній мапі Рівненську область і зафарбуйте її. Позначте обласний центр (зош. с. 23, завд. 4).

Перегляд відео “Рівне з висоти пташиного польоту”

  • Що цікавого ви помітили?
  • Що видно згори й не видно знизу? А що можна помітити тільки гуляючи вулицями міста?
  • Перегляд відео “Розкажіть про Україну. Чим славиться Рівненщина”


    • Що ви дізналися про Рівненську область?
    • Чим вона славиться?
    • Які факти вас зацікавили / здивували?
    • Про що захотілося дізнатися більше?
    • Чи захотілося побувати на Рівненщині? Де саме?
    • Рівненський бурштин утворився близько 40 млн років тому, у період, коли територія сучасної України була островом, а території сусідніх Білорусі та Польщі — морем.

      Прочитайте цікаві факти про бурштин  Під час читання робіть позначки:

       — інформація, відома мені;

       — нова для мене інформація;

       — інформація здивувала;

       — хочу більше дізнатися про це.

    • Буршти́н або янтар — природна скам’яніла викопна смола хвойних дерев у вигляді тьмяних, прозорих і напівпрозорих каменів. Використовується для виготовлення ювелірних прикрас, у парфумерії, народній медицині та електриці. Має велике значення для палеонтології — завдяки збереженню в бурштині потонулих у смолі істот. 
    • • Давні греки називали камінь “електроном”, що означає “те, що притягує, приваблює” — через його властивість притягувати легкі тіла: пушинки, нитки, волосся завдяки накопиченню електричного заряду. Якщо камінь потерти об вовну, він притягуватиме до себе невеликі шматочки предметів. 
    • • Найдавнішу писемну згадку про бурштин зафіксовано на клинописній табличці — пам’ятці писемності Х ст. до н. е.
    •  • Першу відому майстерню з виготовлення бурштинових виробів у Кенігсберзі заснували наприкінці XV століття. Тут виточували броші, сережки, скриньки, найрізноманітніші намиста. Найвищого рівня техніка обробки бурштину сягнула у XVII—XVIII століттях. 
    • • Спеціалісти розрізняють декілька десятків кольорів і відтінків бурштину — від блідо-жовтого до червонокоричневого. Інколи трапляється блакитний, зелений, білий і безколірний. Загалом відомо 32 види бурштину.
    • • Зазвичай бурштин добувають у глибоких кар’єрах. У середньому в одному кубічному метрі породи знаходять до 1,2 кг бурштину, найчастіше у вигляді невеликих горошин, але інколи трапляються шматки вагою до декількох кілограмів.
    • Чи була в тексті інформація, яку ви вже знали?
      • Які факти були для вас новими?
      • Про що захотіли більше дізнатися? Чому?
      • Дізнайтеся, чи є у вас вдома бурштин. Візьміть його в руки, роздивіться. Який він?
    • Домашнє завданняВідшукайте та запишіть три цікавих факти про бурштин (зош. с. 23, завд. 3).

Мистецтво
    Тема. Зловити невловиме
    • Застиглий рух
     Кожна картина чи скульптура — це маленька історія, початок і кінець якої залишаються невидимими для глядачів. Тож митці намагаються зробити свої твори виразнішими, щоб полегшити нам їх сприйняття. Деяким скульпторам вдалося зробити скульптури, у яких немовби живе рух. Спробуймо відкрити кілька таємниць майстрів. 
    Оригінальний пам’ятник диким коням — мустангам — можна побачити в США. Це найбільша скульптурна група коней у світі 




    Це своєрідний пам’ятник дикій природі. Він показує її красу, неосяжність, її неочікуваність. 
    • Як гадаєте, чому скульптор зобразив саме диких мустангів?
     • Дізнайтеся, де в дикій природі можна побачити коней. 
    • Чим вони відрізняються від приручених людьми? 
    Мустанги перетинають річку. Здається, що ми бачимо нестримний галоп — скульптор створив дуже динамічну композицію. Коні застигли у стрибку. Гриви коней розвіваються від бігу. Скульптор зобразив коней так, що нам здається, ніби бачимо стоп-кадр із відео. Під копитами коней розташовані фонтани, і бризки води також створюють ефект руху. 

    • Мустанги — коні без господаря, напівдикі коні, з-поміж яких індіанці вибирали собі верхових коней. Як ви думаєте, куди і чому вони біжать? 
    Подивіться біг диких мустангів за посиланням:

    Детальніше про скульптурну групу 
    Скульптури мустангів встановлені на площі Вільямс у 1984 році. Автором пам’ятника є скульптор Роберт Глен. Велика скульптурна група зображує дев’ятьох мустангів, що біжать по воді. 

    Бронзові фігури коней у 1981 році були відлиті в англійській майстерні “Морріс Зінгер”. Вони мають розміри в півтора рази більші за реальні, хоча в оточенні хмарочосів візуально виглядають меншими. Неглибокий басейн із водою має довжину 130 метрів. Він викладений під невеликим нахилом і перетинає гранітну площу Вільямс немовби річка. Скульптурна композиція була нагороджена почесною премією Американського товариства ландшафтних архітекторів. 

    • Стрімка музика 

    • Послухайте саундтрек із фільму “Пірати Карибського моря” — композицію “Він — пірат” Клауса Бадельтата. 



    •  • Уявіть себе диригентами й передайте його рухи. 

    • Створіть з фольги скульптуру коня, яку ви уявили, слухаючи музику.





    • Рухливі скульптури 
    • Існують скульптури, які змінюють форму при русі повітря — мобілі (від лат. mobilis — рухливий). Часто їх творці використовують ще й колірні, світлові та звукові ефекти. Створювати їх допомагають люстерка, дзвіночки, різнобарвні стрічки, дощик тощо. Уперше словом “мобіль” назвали в 1932 році специфічні абстрактні роботи американського скульптора Олександра Колдера



    Якщо ви свого коня з фольги прв`яжете на ниточку до гілки - він зможе під рухом повітря побігти, як справжній мустанг






    Комментариев нет:

    Отправить комментарий

      Літня публікація 4 Списування Весна Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах буди...