21.01.2021
Я досліджую світ
Урок 1. За посиланням:
https://svitdovkola.org/3/lessons/18.4
Урок 2. За посиланням:
https://svitdovkola.org/3/lessons/18.5
Українська мова
Тема. Змінювання прикметників за родами і числами.
Уводимо в тему Активізуємо
минулий досвід
Допоможіть Паддінгтону відредагувати словосполучення,
які він використав у Щоденнику вражень, після відвідування Фестивалю смаколиків:
Апельсиновий джем, апельсинове мармелад, апельсинові мед, апельсиновий цукерка, апельсинове варення.
Що ви виправили? Чому саме таке закінчення? Чому помилився ведмедик?
·
Як має
узгоджуватися закінчення прикметників? Чи вміють прикметники змінюватися за числами?
·
Складіть і запишіть речення з одним із словосполучень.
-
Досліджуємо мовлення. Працюємо з
таблицею підручника, завдання 1, с 16
- Називаємо закінчення в різних родах
- Опишіть Паддінгтона за допомогою прикметника "пухнастий"
- А що у нього синє?
- Запишіть сполучення слів зі словом синій
Оголошуємо тему уроку: продовжуємо досліджувати змінювання
прикметників за родами і числами
Гра «Правда-неправда»
Всі прикметники чоловічого роду відповідають на питання який?
-
Прикметники жіночого роду мають закінчення -
ий,- ій? ( а якого роду?)
- Всі прикметники жіночого роду відповідають на
питання яка?
-
Прикметники жіночого роду мають закінчення - а, я?
-
Прикметники середнього роду відповідають на питання яке?
-
Прикметники середнього роду мають закінчення - е, є?
-
Прикметники у формі множини змінюються за родами?
-
До прикметників у множині ставимо питання які?
Висновок: прикметники змінюють закінчення залежно від роду і числа іменників. Для цього ставлю питання від іменника до прикметника, виділяю закінчення, визначаю рід.
Досліджуємо мовлення. Працюємо зі сполученнями слів завдання 2 підручника с 16
Висновок: прикметники змінюють закінчення в залежності від роду іменника, з яким вони зв’язані. Для цього треба ставити питання від іменника до прикметника.
Досліджуємо
мовлення. Спостерігаємо за зміною закінчень прикметників завдання 3 підручника с 16
Роздивіться малюнок
Які предмети мають ознаку колючий ?
Запишіть
прикметник колючий, змінюючи його за
родами і числами. Від чого залежить рід і число прикметника? Напишіть над
прикметником число і рід.
Які з утворених словосполучень вжиті в прямому, а які в переносному значенні? Зробіть позначку ( рівна стрілочка - пряме, вигнута крапочками - переносне)
Досліджуємо мовлення.
Читаємо текст. , завдання 4 підручника ст. 16 -17, Передбачаємо за малюнком і назвою зміст
- Про кого буде текст? Хто це? Як ви гадаєте?
Читаємо
самостійно
-
Працюємо
за змістом
o
Про кого
цей текст?
o
Що тебе
здивувало? Поясни чому?
o
Яким був
Пух зовні?
o
Чи можна
назвати Пуха нечупарою?
o
А що було
б, якби Пух відвідав перукарню?
o
Чим любив
поласувати?
o
А яке
морозиво любиш ти? Яким пригостив би монстрика?
o
В якому
домі він жив? Чим відрізняється дім
Пуха від твого?
o
Що ти
відчував / відчувала, коли читав про Пуха?
o
Про що б
ти хотів спитати Пуха, якщо б з ним
зустрівся?
Домашнє завдання
ст. 17 завдання на вибір ( усно, надіслати голосове повідомлення)
ст. 18 завдання 6 ( письмово)
Мистецтво
Тема. Морські загадки. Спогади про море
Мабуть
у кожного з нас особливе ставлення до моря: воно дивує нас, примушує поважати
себе, може жорстоко помститися за легковажне ставлення до нього. У кожного свої спогади про море.
·
Як ми уявляємо море? Що відразу згадуємо?
·
Чим море відрізняється від інших водойм?
·
Яке море?
Море
— це простір, якому ні кінця, ні краю не видно. Повільно здіймаються морські
хвилі, ми відчуваємо
їхню силу й
могутність. Це постійний
рух: морські хвилі
ніколи не зупиняються, змінюється тільки ритм руху. Море — це невтомний
трудівник. Пригадайте кругленькі камінчики на морських пляжах: морські хвилі
терпляче шліфували їх. Море допомагає перевозити вантажі, вирощує смачні
водорості… Ви можете продовжити і згадати про море щось своє, те, що ближче
саме вам.
·
Спробуємо поглянути на море, як на живу істоту.
Море
має свій характер, у нього може змінюватися настрій, воно може й розсердитися
на тих, хто віддається його хвилям. Морські хвилі привітно зустрічають нас,
граються з нами, приємно гойдають. Іноді хвилі стають більшими — це море веде
діалог з вітром.
Знайомимося з художником
Іван
Айвазовський — видатний художник-мариніст. Окрім морської тематики працював
також і в інших жанрах живопису: анімалізм, портрет (автопортрет) тощо.
Айвазовський
є автором понад 6000 різних творів.
Його полотна прикрашають музеї та приватні зібрання по всьому світу.
Іван Айвазовський
ще в дитинстві
виявив неабиякі художні
й музичні здібності:
він самостійно навчився грати на скрипці, гарно співав, але найбільшою радістю
для нього було малювати самоварним вугіллям на стінах будинків. Цей “настінний
живопис” помітив феодосійський архітектор Яків Кох, який подарував Івану перші
олівці й папір, а потім показав малюнки градоначальнику Олександру Казначеєву,
який, ставши губернатором, забрав підлітка із собою до Сімферополя, поселив у
своєму будинку й віддав до гімназії.
Бурхливе море в живописі
·
Якого кольору море? Опишіть, які барви
використав художник, щоб зобразити його.
·
Що ви відчуваєте, коли дивитеся на картину?
·
Чи бачили ви таке море? Які враження у
вас залишилися?
·
Чи хотілося б вам побачити бурхливе море
ще раз? Чому?
Картини, на яких зображені морські пейзажі, називають моринами, а художників, що їх малюють - мориністами.
Дивлячись на картину важко повірити, що це не світлина. Вдалечині художник змалював розлючене море, використавши темні барви. Усе тоне в густому синьому мороці. Здається, воно й не думає вщухати.
А ближче до
нас, на передньому
плані, море вже не здається таким
страшним. Адже передній
план майстер змалював
ніжними й переливчастими світлими фарбами. Завдяки
майстерно дібраним відтінкам фарб вода здається прозорою, живою, рухомою. А
зліва вже виблискує сонячний промінець — гнів моря стихає і скоро воно знову
стане привітним.
Пропоную послухати шум морських хвиль:
·
Як може звучати море, зображене на
картині Івана Айвазовського?
·
Передайте рухами, як здіймаються хвилі.
Музика моря
Море очима композитора
Поринемо
у дивовижний світ музики французького композитора-імпресіоніста Клода Дебюссі,
одного з найяскравіших музикантів на межі XIX та XX століть.
У
дитинстві композитор милувався Середземним морем, захоплювався Атлантичним океаном
і Ла Маншем протягом усього життя. Музикант говорив: “Море — це наймузичніше з
усього, що є...”.
Прослухаємо уривок симфонічних ескізів К. Дебюссі “Море”. Це найбільший з оркестрових творів
композитора, а слово “ескізи” вказує на зв’язок музики з живописом, як це
властиво й іншим творам музиканта.
Композитор зазначав, що “море поставилося до нього добре, показало всі свої
шати”. Тож і ми разом з ним поглянемо на море в усіх його станах, в усій його
величі та красі.
Море показує нам свою силу й могутність. Слухаючи цю музику, ми уявляємо, як одна за одною здіймаються великі хвилі, вони все ростуть і досягають величезної висоти. Можливо, море розсердилося. З таким морем не пожартуєш, горе тому, хто в цей час опиниться у його водах.
Форма
і напрям хвиль весь час змінюються, вони
зіштовхуються одна з одною, міряються
силами. Голос моря весь час змінюється: воно
сперечається з вітром, який здіймає хвилі, кидає їх на прибережні скелі.
·
З ким ще розмовляє море? Як ви гадаєте,
чому море таке невдоволене?
·
Які музичні інструменти краще показують
таке море?
·
Як змінюється гучність мелодії? Як ви
вважаєте, навіщо?
·
Море весь час однакове? Як змінюється
настрій моря в цьому ескізі?
· Звуком якого дитячого музичного інструмента ви хотіли б передати шторм?
Притча про дівчинку й море.
Дідусь гуляв
уздовж пляжу. Hа шляху йому траплялися тисячі морських зірок, викинутих океаном
на берег. Незабаром він побачив маленьку дівчинку, яка збирала їх і кидала у
воду.
—
Ох, дурненька, — вигукнув старий, — ти
не зможеш їх усіх врятувати. Їх дуже багато. Дівчинка всміхнулася і промовила:
— Я знаю.
Але я можу врятувати ось цю, — вона взяла одну зірку й кинула її в океан,
— і ось цю, — кинула наступну, — і ось цю...
·
Чи має рацію дівчинка? Як на її місці
діяли б ви?
Учені всього
світу привертають увагу людей до того, якої непоправної шкоди морям і океанам завдають вилов риби,
забруднення водойм і глобальне потепління.
Роздивіться плакати, до яких важливих проблем вони привертають увагу?
·
Чи вразили вас ці плакати? Чим саме?
· Чим плакати відрізняються від звичайних малюнків?
· Придумайте написи до цих плакатів.
· Чим плакат відрізняється від картини?
· Де ви бачили плакати? Як вважаєте, навіщо вони потрібні?
Плакат або постер — малюнок-повідомлення чи
малюнок-звернення. Плакат розповідає
про важливу проблему,
закликає діяти чи
інформує про щось.
У плакатах з малюнком можуть поєднуватися фотографії та картини.
Комментариев нет:
Отправить комментарий