05.02.2021
Математика
Урок 81 ( П: ч. 2, с. 54 - 57, РЗ: ч. 2, с.
21 – 22)
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел з
переходом через розряд
1.
Усний рахунок
С.
55 Завдання
3. Шукаємо пару яєчок
2.
Повідомлення теми й
мети уроку
-
Де ми тільки не бували! Як думаєте, куди потрапимо
сьогодні? Запрошую сьогодні на ферму! Вдосконалюємо свої обчислювальні навички,
щоб про нас ніхто не сказав : «Обчислює – курям на сміх!»
3.
Робота над темою
уроку
С.
54 Завдання
1. Перевірка і обчислення виразів
( Відповіді для самоперевірки ( перемішані) : 473, 410, 1000, 417, 609,)
С.
54 – 55 Завдання 2. Аналіз письмового додавання
(592 грн коштує покупка, 418 грн витратила
мама, 631 грн витратив тато, 915 км проїхала сім`я.)
С.
56 – 57 Завдання 4. Розв’язування задач,
виконуючи дії в стовпчик.
1)
.......................... (к.)
– стане на фермі.
2)
............................ (с.)
– всього на фермі у дідуся.
3)
....................... (
к.) – дідусь – фермер має зараз.
4)
........................ ( пт.) – всього у дідуся в господарстві.
5) ........................................... (ов.)- постриг дідусь.
6)
........................... ( к.) – всього вилупилося на фермі.
7)
..............................(
дн.) – треба розрахувати зерно.
8) .................................................. ( яєць) – за 4 дні зібрала Галя.
9) ................................................... ( м ) – периметр огорожі.
10)
( помилка кури –
гуси)
С.
57 Завдання
5.
4. Робота в друкованому зошиті
С.
21 Завдання 1. Усно ( ? очей)
С.
21 Завдання 2. Усно ( ? - медовий зобок)
С.
57 Завдання
6.
Міркуємо: чотирицифрове число в
сумі- це 1000, якщо від 100 відняти 2, то буде 998. Перевіряємо: 998 + 2 =
1000.
Якщо треба до трицифрового
числа додати 1, щоб отримати 100, то від 1000 – 1. Це – 999. Перевіряємо: 1000
– 999 = 1
6.
Домашнє завдання ( РЗ: с. 22 Завдання 3, 4)
Українська мова
Тема. Числівник. Оповідання. «Як ми бюджет формували» за Сашком Дерманським.
Уводимо в тему. Взаємодіємо усно. Активізуємо минулий досвід.
- Перш за все пригадаємо, які слова називають числівниками? На які запитання відповідають числівники?
- Для чого людям потрібні гроші?
-
Як називається грошова одиниця України?
-
Назва «гривня» походить від стародавньої прикраси,
яку носили на шиї.
Робота зі словом: гривня.
- Що ти про цей предмет (іменник) можеш сказати?
o Неістота (ставлю питання що?) .
o Загальна назва (пишу з малої букви).
o Однина (у множині- гривні).
Жіночий рід (вона, моя – гривня).Чи маєш ти власні гроші? Звідки вони у тебе? Чи дають тобі батьки
кишенькові гроші? Як ти їх витрачаєш? Куди люди кладуть гроші, щоб не розгубити їх?
Оголошуємо
тему уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати числівники і попрацюємо з 1 частиною оповідання Сашка Дерманського «Як ми бюджет формували».
Передбачаємо за назвою оповідання.
Прочитай назву оповідання. Як ти розумієш слово формували?
-
Хто може формувати бюджет?
Як ти думаєш, про що йтиметься в оповіданні?
Робота
зі словом: бюджет.
ü Читаємо визначення.
Пояснюємо як зрозуміли. Наводимо приклади словосполучень.
Бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів . Бюджет складається з
надходжень і витрат, що формують бюджетні кошти.
Читання і обговорення частин оповідання за запитаннями.
-
Чому Вітьку Мудрака називали вундеркіндом?
-
Чим займався Вітько, коли виконав завдання?
-
Яке слово допомогла йому відгадати учителька?
-
Що таке податок? Що держава робить з податками?
Про яку модель іде мова в оповіданні?
Який експеримент із Сонячною системою провела Ніна Климівна?
Резюмуємо.
-
Хто головний персонаж?
-
Що він хотів?
-
Яка була проблема?
-
Як вирішилась проблема?
Чим закінчилась історія?
Складаємо розповідь
про головного персонажа. Усно
Працюємо за
алгоритмом :
Герой (ім’я) → зовнішність → вчинки
(поведінка) → характер → стосунки з іншими персонажами → авторське ставлення до персонажа →власні судження та оцінка.
Домашнє завдання: виразно читати 1 частину оповідання. Робочий зошит с. 18 ,вправа 1.
Я досліджую світ
Урок за посиланням:
https://svitdovkola.org/3/lessons/20.6
Мистецтво
Тема. “Пісня казкова, колискова”
Знайомимося з композитором
Яків Степовий — український композитор і
педагог, представник української музичної інтелігенції першої чверті XX
століття. Він автор хорових і фортепіанних творів, музичних
збірок для дітей, а також викладач Київської консерваторії, засновник
Державного вокального квартету.
Я. Степовий народився 1883 року в
Харкові. У 12 років був прийнятий до Петербурзької придворної капели, де
навчався співу, грі на фортепіано та кларнеті, опанував професію диригента.
Тиха, спокійна, лагідна… Яку музику
описано? Складно? А якщо додати — мамина вечірня пісня? Здогадалися? Звісно,
сьогодні слухатимемо колискову.
Слухання колискової
Якова Степового за посиланням:
https://svitdovkola.org/art3/40/media1
Лагідна мамина пісня лине просто від
серця. Уявіть, як малятко зручненько влаштувалося на маминих руках, як вона
співає, заколисуючи дитинку. Очі самі заплющуються і маля бачить барвисті
казкові сни.
·
Як дитя почувається в маминих руках? Що відчуваєте
ви в матусиних обіймах?
Колискові пісні передаються вже багато
століть від покоління до покоління. Так здавна передавалася музика без нот,
слова пісні без запису. Кожний додавав щось своє, колискові змінювалися, але не
втрачали головних рис.
· Як можна впізнати колискову пісню?
·
Що змінюється з роками, а що залишається незмінним?
У колискових батьки передають дітям
любов до рідної землі, захоплення природою, повагу до людей. Український народ
каже: “Найдорожча пісня — та, з якою мати колисала”.
Послухайте українські колискові у виконанні Ніни Матвієнко.
·
Які слова в них найчастіше повторюються? Чому саме ці?
Чому ж колискова називається саме так?
Пригадаймо схожі слова — заколисую, колишу, колисанка, колиска... Напевно,
першим було слово “колиска”. У матусь завжди багато роботи, але ж маля потребує
особливої уваги. Як приспати дитинку? Як зробити так, щоб маля не почувалося
самотнім? Зараз є багато чудових ліжечок для маляток, технічних пристроїв, а от
у давні часи нічого такого не було. Народні майстри знайшли чудовий вихід —
створювали для дітей ліжечка, які самі їх заколисували — колиски.
У родині завжди була одна колиска,
змінювалися тільки її господарі — новонароджені малята. Колиски підвішували до
стелі або ставили на підлогу біля ліжка батьків. У такому ліжечку маля
почувалося затишно й безпечно. Колиска в
українських сім’ях сприймалася як
один з оберегів дитини.
· Роздивіться
світлини колисок Як ці ліжечка самі заколисували дитину?
Звісно, колиска час від часу зупинялася,
але щойно дитинка поворухнеться, і колиска знову запрацює.
Колискові світу
У різних народів світу ліжечка для новонароджених називають
по-різному, неоднакові й колискові. Послухаймо їх.
Слухаємо колискові народів світу:
Африканська колискова
https://svitdovkola.org/art3/40/media3
Грецька колискова:
https://svitdovkola.org/art3/40/media4
Грузинська колискова:
https://svitdovkola.org/art3/40/media5
·
Як ви зрозуміли, що звучать колискові? Що у всіх
колискових спільного?
· Чи можете передати
зміст пісень?
· Про що мріють усі
мами світу?
· Чи обов’язково колискова має бути зі словами? Чи обов’язково маляті розуміти зміст колискової?
· Спробуйте
заспівати колискову без слів, без музики. Вигадайте свою власну мелодію.
Мабуть,
саме так у різні часи матусі придумували колискові для своїх малят.
Заспівайте
колискову Лесі Українки та Якова Степового.
Місяць яснесенький
Промінь тихесенький
Кинув до нас.
Спи ж ти малесенький,
Пізній
бо час.
Любо ти спатимеш,
Поки не знатимеш
Що то печаль;
Хутко прийматимеш
Лихо та жаль.
Тяжка годинонько!
Гірка хвилинонько!
Лихо не спить...
Леле, дитинонько!
Жить — сльози лить.
Сором хилитися,
Долі коритися!
Час твій прийде
З долею битися, —
Сон пропаде...
Місяць яснесенький
Промінь тихесенький
Кинув до нас.
Спи ж ти, малесенький,
Поки є час!
Намальована пісня
Бесіда за картиною Оксани Збруцької “Сад снів”
Художниця Оксана
Збруцька створила незвичайну
картину. Вона запросила
нас у країну, яку кожний бачить по своєму, — країну фантазій, вигадки, дивовижних
подій та небачених мешканців. Увійдемо
в картину. Озирнемося навколо.
·
Чи будемо ми в картині голосно говорити? Бігати?
Галасувати? Чому?
·
Що поєднує мешканців фантастичної країни, яку
змалювала художниця?
Тихенько! Усі
мешканці диво-країни… сплять.
Чому вони заснули?
А чому тоді
на картині світло, як удень? Що сниться персонажам картини?
Роззирнімося навкруги. Хто живе в
диво-країні? На картині художниця зобразила реальних персонажів, але на вигляд
вони ніби казкові — павичі, котик, сонечко, місяць. Чи не забули ми когось?
· Як
ви впізнали на картині сонечко та місяць? Чому художниця саме так зобразила
космічні об’єкти?
Місць
ми бачимо вночі,
тож ми вважаємо,
що саме місяць
уночі не спить.
Але на картині — місяць-сонько. Чому місяць заснув? Придивіться, чи
міцний у нього сон? Чому? А можливо, хитрющий місяць лише вдає, що спить? Для
чого він це робить?
Зазвичай, розповідаючи про сон, ми
використовуємо темні барви — чорну, темно синю, сіру… Майстриня
створила картину, використавши
теплі барви. Які
саме? Пошукайте на картині
холодні кольори. Та чи помітні вони? Чому художниця обрала саме такі барви?
Як ви почуваєтеся в картині? Тут
затишно, спокійно, цікаво, незвичайно. Саме теплі барви допомогли мисткині
створити теплу та лагідну картину, у якій живе добра казка.
·
Прислухайтеся! Що чутно в картині? Чи чуєте ви в ній
музику? Яку саме?
Спочатку уявімо та проспіваємо подумки
музику, яка може звучати в картині. Спокійна, тиха, мелодійна, ніжна, лагідна.
Упізнали? Звичайно, це може бути колискова: вечірня мамина пісня, що завжди
навіває добрі сни.
·
Пофантазуйте! Що можуть бачити уві сні персонажі картини?
Звісно, у кожного свій сон — яскравий,
сонячний, казковий, барвистий, незвичайний,
як і сама картина. Уві сні можуть статися дивовижні події, незвичайні
пригоди, кожен може зробити щось таке, чого в житті ще не може, приміряти на
себе будь-яку роль.
Художниця назвала картину “Сад снів”.
Чому вона вигадала таку дивну назву? Пригадайте, що
таке сад, уявіть
його, дозвольте снам,
що вирують у
картині, ще раз промайнути у вашій уяві. Сподіваюся, назва картини вже
не здаватиметься такою дивною.
І наостанок загадка: персонажів на
картині багато, а чи є хтось, кого ми не бачимо, але весь час згадуємо? Саме він і є
головним персонажем картини. Здогадалися? Так, це сон.
Пропоную намалювати свою казкову картину "Сон"
Комментариев нет:
Отправить комментарий