воскресенье, 18 октября 2020 г.

 19.10. 2020

Українська мова. Підручник - С.46-47, зошит - с. 23-24 

Дзвінкі та глухі приголосні. Чергування приголосних.





Входження в картину ( Усно)

-      Що відбувається? Як ви це зрозуміли?

-      Де відбуваються ці події? Як ви це зрозуміли?

-      Коли відбуваються ці події? Як ви це зрозуміли?

-      Що ви відчуваєте, коли дивитися на цю картину?

-      Що вас дивує на цій картині?

-      А якщо б на цій картині були ви? Де б ви були?

-      А як би ви назвали цю картину?

 Доповни речення

 Дівчинка тримає у … (Рука)бантик.  Верхня кришка валізи на … (Стрічка).  Клунок на …(Гілка) .  Дзвоник на …(Капелюх) .

Одне з цих речень запиши.

Працюємо з підручником ( усно), ст. 46, завдання 1

-      Прочитайте слова у стовпчиках чітко вимовляючи дзвінкі приголосні в кінці слів.

-      Яке слово «зайве» в першому (другому…) стовпчику? Поясни свою думку.


Працюємо з підручником, ст. 46, завдання 2 

      

      -      Прочитайте  стовпчики слів.

-      Правопис слів в якому стовпчику потрібно перевіряти? Чому?

-      Слова якого стовпчика є перевірними словами?

-      Спищи слова парами.

-      Склади та запиши 2 речення, обираючи слова з 3 стовпчика.


Працюємо з друкованим зошитом с. 23, завдання 1

-        Прочитай завдання.

-        Прочитай слова другого та третього стовпчика.

-        Що спільного в цих всіх словах? 

-        Доповни стовпчики слів словами, які називають один предмет.

Працюємо з підручником, ст. 47 №1

Запам’ятай віршик

Як виконуєш завдання,

Не забудь про чергування:

Як поріг – то «на порозі»,

Якщо ріг – кажи «на розі»,

Коли рух – то буде «в русі»,

А кожух – то «у кожусі»,

Як урок – то «на уроці»,

А як бік – кажи «на боці».    А. Свашенко



Працюємо з підручником, ст. 47 №4

-      Прочитай слова.

-      Назви звуки, які чергуються.

Заповніть таблицю прикладами.

 

Працюємо з друкованим зошитом с. 23, завдання 3

-      Прочитай.

-      Прокоментуй свій вибір правильного написання.

-      Запиши у зошит.

Я досліджую світ. УРОК 17. Знайомтеся: Житомирська область.

Чому зникають рослини/тварини/речі?

1

Самостійне читання пригоди (підр. с. 60).

 

2

Відповіді на запитання ( усно).

·         Що нового ви дізналися про жевжиків?

·         Чи легко їм діставати пальне для жевжольота?

·         Чи часто ви з друзями смієтеся у школі? Чому?

·         Пригадайте і назвіть громадські місця, у яких лунає дитячий сміх.

·         Що відшукали жевжики на Житомирщині?

·         Наведіть приклади використання льону.

 

3

Вправа “З циферблатом я дружу — зараз відповідь скажу”.

·         О котрій годині спинився жевжоліт над школою?

·         Учні якого класу зібралися на ранкове коло?

·         Коли діти побачили танки?

4

Вправа “Обери” (зош. с. 27, завд. 1).

Пригадайте події, про які йдеться у прочитаному уривку, та оберіть правильні

варіанти відповідей.

5

Робота зі звуковими схемами (зош. с. 27, завд. 2).

Наклейте біля відповідних звукових схем наліпки із зображеннями об’єктів.

Запишіть їхні назви. Чи є тут схеми, які позначають кілька слів?

4. 

 

Ми продовжуємо подорожувати Україною. Разом із жевжиками побуваємо на

 Житомирщині. Поповнимо скриньку скарбів.

5. Віртуальна подорож Житомирською областю

1

Робота з адміністративною мапою України ( останній форзац)

·         Знайдіть Житомирську область на мапі України.

·         З якими областями вона межує?

Житомирська область розташована на півночі України. На півночі межує з 

Гомельською областю Білорусі, на сході — з Київською, на півдні — з

 Вінницькою, на заході — з Хмельницькою та Рівненською областями 

України. Адміністративним центром є м. Житомир. За площею Житомирська 

область на 5 місці серед усіх регіонів нашої країни — 29 832 км2. Це більше

 за такі країни, як Вірменія чи Ізраїль. Житомирська область посідає перше 

місце в Україні за лісовими ресурсами, які  становлять 750 тисяч гектарів 

 (а це 3 держави Люксембург!). Житомирщина — батьківщина нашої 

національної валюти. 1919 року саме в  Житомирі Центральна Рада

 ухвалила закон про введення національної грошової одиниці — гривні.

 

2

Робота з контурною мапою (зош. с. 27, завд. 4).

Знайдіть на контурній мапі Житомирську область і зафарбуйте її. 

Позначте обласний

 центр.

 

3

Знайомство із символікою області .



Герб Житомирської області — щит червоного кольору, поділений на 4 

частини та обв’язаний колоссям жита й волошками. У центрі щита — 

герб міста Житомира: на  блакитному полі відкриті ворота, із трьома 

вежами на них. В обрамлені герба бачимо жито, а також сільськогосподарські

 культури, без яких неможливо уявити Житомирщину — льон і хміль.

 Синьо-жовтні стрічки відтворюють кольори державного прапора України.

 З’єднані мурована й рослинна корони символізують єдність міст і сіл

 Житомирщини, усіх житомирян.



Прапор Житомирської області — символ, що відображає історію та 

традиції області. Являє собою прямокутне полотнище червоного кольору, 

у центрі якого вміщено герб міста Житомира, накладеного на прямий хрест 

жовтого кольору. Червоне тло прапора є уособленням любові, мужності й 

великодушності. Жовтий хрест символізує віру, справедливість, милосердя 

 й багатство. У центрі прапора бачимо герб міста Житомира. На синьому

 фоні — міська брама з відкритими  воротами й трьома вежами.

 

4

Перегляд відео “Про Житомир. Історія міста”.



·         Чи сподобалося вам місто Житомир?

·         Що цікавого ви запам’ятали про нього?

7. Знайомство з рослиною льон

1

“Дай відповідь”.

·         За чим помандрували жевжики до Житомирської області?

·         Чи знаєте ви, що за нитки на світлині? Для чого вони потрібні?



·         Чи знали ви раніше, із чого роблять такі нитки? Де ви їх використовуєте?

·         З якої рослини їх виготовляють? Який вигляд вона має?



Перегляд відео “Процес виготовлення лляної нитки”.


  • Що вас вразило?
  • Чи легкий процес виготовлення лляної нитки?
  • Розгляньте схему і поясніть, де ще використовують льон.

    Довідка 

    Льон — унікальна рослина! Упродовж багатьох віків його використовують без шкоди для довкілля.

    Протягом тисячоліть із льону виготовляли і найтонший батист, і брюссельські й вологодські мережива, і грубий одяг та вітрила.

    Папір, виготовлений із льону, дуже міцний і хрусткий. Саме тому в багатьох країнах, зокрема у США, льон — один із компонентів паперу, з якого виготовляють грошові купюри. Вважають, наприклад, що в приміщеннях із лляними шпалерами, завдяки зниженню напруженості полів статичної електрики, утворюється особливий мікроклімат.

    Властивості льону

    Жоден продукт не має такої повітропроникності, як льон. Його вважають найкращим матеріалом, що “дихає”. Окрім того, льон здатен відводити тепло й вологу. У спекотну погоду людина в одязі з льону має температуру біля шкіри на 3-4 градуси нижчу, ніж людина в одязі з бавовняних або шовкових тканин. Лляні волокна мають антисептичні й гіпоалергенні властивості. Учені довели, що носіння лляного одягу може вберегти від низки захворювань, бо льон має рідкісні антибактеріологічні властивості — ані бактерії, ані грибки на ньому не приживаються.

    Льон широко застосовується в медицині. Свого часу вчені зробили дивовижне відкриття: клітини людини здатні розчиняти клітини льону без залишку. Тож лляна нитка — єдиний у хірургії шовний матеріал, що не потребує подальшого зняття швів.

    Сьогодні у провідних клініках світу лікарі вдягнені у лляні халати й очіпки.

    Лляна олія використовується при лікуванні раку та для очищення організму від радіонуклідів. Льон не боїться жодних захворювань і комах-шкідників.




Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Літня публікація 4 Списування Весна Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах буди...